| Kategorie: Informacje
Tagi: analiza swot
21 stycznia 2015, 08:30
Z definicji analiza SWOT na poziomie ogólnym jest procedurą analityczną pozwalającą na gromadzenie i porządkowanie danych oraz przejrzystą ich prezentację. Najczęściej służy do wewnętrznej analizy przedsiębiorstwa i otoczenia w celu zoptymalizowania strategii zarządzania firmą.
ANALIZA SWOT dzieli się na:
mocne strony (S)- jest to czynnik wewnętrzny, wpisujemy to atuty, przewagi, zalety analizowanego obiektu,
słabe strony (W)- również czynnik wewnętrzny, w tej części wpisujemy słabości, wady, niedociągnięcia, braki danego obiektu,
szanse (O) – jest to czynnik zewnętrzny czyli cechy otoczenia, pozwala nam analizować obiekt do korzystnej zmiany,
zagrożenia (T) – kolejny czynnik zewnętrzny, pokazuje niebezpieczeństwa zmiany niekorzystnej.
Dlaczego warto sięgnąć po analizę SWOT?
Przedsiębiorca prowadząc działalność gospodarczą musi podejmować wiele trudnych decyzji, dlatego przydatne może okazać się przeprowadzenie analizy SWOT. Może ją zastosować w sytuacji: opracowywania planów strategicznych, zmiany kierunku działalności firmy, oceny sytuacji przedsiębiorstwa, tworzenia biznesplanów.
Co jest ważne?
Tworząc analizę SWOT ważne jest, aby przedsiębiorca krytycznie spojrzał na planowane przedsięwzięcie, kierowane przedsiębiorstwo, gdyż analiza dostarczy nam pożytecznych informacji. Pamiętaj, aby przeanalizować je bardzo dokładnie.
Dzięki dobrze przeprowadzonej analizie będziesz mógł dostrzec, co należy poprawić w firmie.