Archiwum październik 2015


Na co zwrócić uwagę wybierając biuro...
Autor: ekspert | Kategorie: Informacje 
Tagi: biuro rachunkowe   prowadzenie księgowości   usługi księgowe  
19 października 2015, 13:42

Zlecenie prowadzenia księgowości na zewnątrz, do biura rachunkowego jest popularną czynnością, wykonywaną przez liczne grono przedsiębiorców. Nie wynika to z mody na korzystanie z usług biura rachunkowego, lecz z dużej oszczędności, jaką pozwala osiągnąć to zachowanie. 

 

Wybór biura rachunkowego to ważny moment. Dobre biuro zapewni firmie najlepszą jakość obsługi księgowej, przy atrakcyjnej cenie. Podczas wyboru firmy, która zajmie się prowadzeniem rachunkowości firmy, należy wrócić uwagę na: 

 

posiadanie certyfikatu Ministra Finansów, które wymagane jest w każdym biurze rachunkowym. Należy zwrócić uwagę , także na to czy jest on aktualny i wystawiony przez ten organ. 

 

 - polisę ubezpieczenia OC, której posiadanie zapewnia częściowe bezpieczeństwo jego klientów i świadczy o dobrym podejściu do klienta.  

 

 - koszty prowadzenia księgowości, które mają jedno z największych znaczeń. Biuro rachunkowe, z którego się korzysta musi mieć atrakcyjną cenowo ofertę. 

 

 - doświadczenie firmy, czas jej działalności, opinie klientów, 

 

 - zakres obowiązków biura wliczonych w cenę usługi, 

 

 - podejście do klienta, które powinno opierać się na dobrej współpracy i zrozumieniu, 

 

 - dodatkowe usługi i oferty, jakie biuro jest w stanie zaoferować.                                                                                                                                              Więcej o prowadzeniu księgowości w firmie

Kalkulacja kosztów elementem rachunkowości...
Autor: ekspert | Kategorie: Informacje 
Tagi: koszty   rachunkowość   kalkulacja kosztów   elemety rachunkowości  
05 października 2015, 16:31

Jednym z filarów rachunkowości, równie ważnym co pozostałe jest kalkulacja kosztów. W porównaniu do sprawozdawczości finansowej czy księgowości wydawać się może mało istotnym elementem. Wbrew pozorom jest to jednak ważny element. Szacowanie i przewidywanie ponoszonych kosztów wraz z porównaniem do przewidywanych przychodów, pomaga w ustaleniu efektywności danej decyzji.  

 

Kalkulacja kosztów polega na ustalaniu kosztów jednostkowych, a poprzez to całości kosztów. Sposobów ustalania kosztów jest bardzo wiele. Można więc wyróżnić kalkulację ofertową, kosztu częściowego, kosztu pełnego, wynikową, wstępną. Jednak do metod kalkulacji kosztów zalicza się: 

metodę doliczeniową (asortymentową, zleceniową) 

metodę podziałową (prostą, współczynnikową, odjemną, fazowa/procesową) 

jednostopniową,  

wielostopniową